Garantie

Wij zijn een BOVAG-aangesloten autobedrijf, u mag en kan dan ook verwachten dat wij onze occasions zorgvuldig controleren. BOVAG is niet alleen een betrouwbaarheidskeurmerk sinds 1930, maar werken ook met een gecontroleerde en verplichte gedragscode.

Wij zijn van mening dat Garantie feitelijk een vorm van verzekeren is en voor een verzekering dient nu eenmaal betaald te worden. Gezien de grote prijsconcurrentie en de daarbij geringe marges die gehanteerd worden, kunnen wij nu eenmaal niet geheel voor het risico staan dat er onverwacht mankementen en/of defecten kunnen optreden bij een immers tweedehands occasion, vandaar dat u voor dit risico extra zult moeten bijbetalen. 

Om de risico’s zoveel mogelijk te beperken kunt u naast de standaard module “Rijklaar” kiezen voor twee extra garantie-mogelijkheden.

Rijklaar

Minimaal 3 maanden APK
Werkplaats controle en testrit
Vloeistof-controle
Reiniging in-en exterieur

Tenaamstellingskosten

BOVAG 40-Puntencheck 
3 maanden BOVAG-Service

Meeneemprijs!

Is de vraagprijs (incl. €395,- euro reeds gemaakte rijklaarkosten)

€0,-

Basis

Minimaal 6 maanden APK
Werkplaats controle en testrit
Vloeistof-controle
Reiniging in-en exterieur

Tenaamstellingskosten

BOVAG 40-Puntencheck 
Kleine onderhoudsbeurt 

6 tot 12 maanden via Autogarantie.nl

(Onderdeel van BOVAG)

v.a. €295,-

Zekerheid

  Nieuwe APK 
Werkplaats controle en testrit
  Vloeistof-controle
  Reiniging in-en exterieur
Tenaamstellingskosten

  BOVAG 40-Puntencheck 
Grote onderhoudsbeurt

12 maanden BOVAG-Garantie

(tot maximaal 20.000 km)

€895,-

Garantievoorwaarden
BOVAG-garantie bijkopen is bij ons pas mogelijk bij occasions met een aanschafwaarde vanaf €4500,- euro, niet ouder dan 10 jaar en met een kilometerstand niet hoger dan 150.000 km. Voor de intern aangeboden Basis-garantie gelden uitgebreidere mogelijkheden, vraag naar de voorwaarde of zie onze website onder het kopje Garantie.

Bij de module “Rijklaar” heeft u welleswaar recht op de wettelijke garantie Conformiteit en Non conformiteit maar om aanspraak te kunnen maken op deze garantie dient u rekenschap te houden met het hier volgende: Wat zijn de gemaakte afspraken in de koopovereenkomst?
bij inruil van uw huidige auto wordt rekening gehouden met het bij te betalen bedrag, onverwachte en verborgen gebreken aan de inruilauto zullen tevens gereclameerd kunnen worden. Ook zal er gekeken worden of er sprake is van moedwillig gebruik of misbruik van de aangekochte auto.
Onder de “Basis” garantie vallen in principe uitsluitend de motor en transmissie, voor overige componenten zoals bijvoorbeeld; elektrische-ramen, radio/cd/navigatie-spelers, airco’s en turbo’s, adviseren wij u om de BOVAG Zekerheids-garantie bij te kopen. Garantie-reparaties worden uitsluitend in eigen beheer uitgevoerd (tenzij anders afgesproken in de koopovereenkomst) op het moment dat u zelf of derden (zonder overleg) aan de auto heeft gesleuteld zal een eventuele claim worden afgewezen en vervalt de aanspraak op de gehele garantie periode. Wij zijn geen Merk-dealer of garagebedrijf en beschikken helaas niet over leenauto’s, u zult dus zelf zorg moeten dragen voor eventueel vervangend vervoer bij een garantie-reparatie.

Veel gestelde vragen:

Inhoud Rijklaar/Afleveringskosten/BOVAG 40-Puntencheck?

Onder afleveringskosten wordt verstaan alle kosten die een consument verplicht moet betalen voordat hij met de auto weg kan rijden. Dit zijn onvermijdbare kosten. Men noemt het ook wel ‘kosten rijklaar maken’. Volgens de ACM (Autoriteit Consument & Markt) moeten sinds 1 november 2016 onvermijdbare en voorzienbare kosten in de prijs zijn opgenomen.

Als BOVAG aangesloten bedrijf mag en kunt u van ons verwachten dat al onze occasions standaard worden onderworpen aan een visuele controle en op meerdere essentiële punten zijn gecontroleerd. Denk hierbij onder meer aan remmen, banden, verlichting, vloeistoffen en een APK-technische controle, de zogenoemde BOVAG 40-Puntencheck wordt dan ook standaard uitgevoerd. 

Aan iedere occasion die wij te koop aanbieden zijn kosten gemaakt, voor deze standaard rijklaar-afleveringskosten berekenen wij normaliter €395,- euro, deze kosten bestaan o.a. uit: arbeidsloon, APK-kosten, onderdelen, (denk hierbij aan bijvoorbeeld, banden en remmen). Vloeistoffen, controle werking airco en zo nodige reparatie. Tevens zijn er vaak nog de restyle-kosten (uitdeuken zonder spuiten), schoonmaakkosten, advertentiekosten, transportkosten en brandstofkosten. Deze gemaakte kosten zijn reeds in de vraagprijs verwerkt, vandaar dat wij met vaste zogenoemde meeneemprijzen werken inclusief de reeds gemaakte rijklaarkosten. Hierbij krijgt u 3 maanden BOVAG-service zodat u weet dat u een betrouwbare auto heeft gekocht.

Basis garantie via Autogarantie.nl?

Naast onze standaard rijklaar-module, bieden wij in samenwerking met “Autogarantie.nl” (onderdeel van BOVAG) nog de mogelijkheid voor het afsluiten van 6 maanden Instap-garantie (voor occasions tot 12 jaar oud en maximaal 200.000 kilometer op de teller) of tot 12 maanden Uitgebreid-garantie (voor occasions tot 8 jaar oud en maximaal 150.000 kilometer op de teller) uiteraard i.c.m. de aangegeven afleveringskosten. Deze garantie wordt dan ook ondergebracht bij Autogarantie.nl, zij staan voor de verdere afhandeling en dekking van de kosten voor het afgesloten garantietermijn, tevens keren zij de claim rechtstreeks aan u uit. Het voordeel voor u is dat u na overleg bij veelal elke willekeurige garage bij u in de buurt terecht kunt voor een eventuele garantie-reparatie. 

Deze garantie mogelijkheden zijn uitsluitend mogelijk bij occasions tot maximaal 12 jaar oud en met een kilometerstand niet boven de 200.000 kilometer. Omdat eerlijke wijze per automerk de kosten van de onderdelen, aanschafprijs, kilometerstand en de leeftijd behoorlijk kunnen afwijken, kan het te betalen garantiebedrag per auto ook verschillen. Belangrijk voor u is dan ook om zorgvuldig de garantievoorwaarden door te lezen. Wij kunnen via de Autogarantie.nl-App het kenteken van de betreffende occasion scannen of invoeren en u direct transparant inzage geven m.b.t. de mogelijkheden van de geboden garantievormen. 

 

Waarom BOVAG-Garantie?

Bij ons kunt u ook gebruik maken van de BOVAG-Garantie (zie Garantievoorwaarden) Voordeel van deze garantie is dat u veelal door heel Nederland terecht kunt bij een aangesloten BOVAG-Netwerkgarage bij u in de buurt, voor eventuele garantie claims en reparaties. Deze garantie loopt via Autotrust/Autogarantie (onderdeel van BOVAG).

De Europees geregelde wettelijke verplichting m.b.t. garantie op gebruikte goederen is met ingang van 27 april 2022 aangepast van 6 naar 12 maanden. Ook de BOVAG-garantie is hier vanaf 1 juni 2022 op aangepast van 6 naar 12 maanden, hierbij zijn ook de risicokosten verhoogt naar €895,- euro, i.c.m. de aangeven afleveringskosten. 

Ik heb toch altijd recht op garantie?

Volgens de Europese richtlijnen en wetgeving van 12 maanden garantie op gebruikte goederen “Conformiteit en Non conformiteit” heeft u enige vorm van consumenten bescherming zoals die in de koopovereenkomst tot stand is gekomen, dit wil niet zeggen dat u altijd zondermeer 12 maanden recht op garantie heeft. Bij een onderling geschil wordt naar meerdere aspecten gekeken, bijvoorbeeld; (1) Hebt uzelf voldaan aan uw onderzoekplicht (2) Zijn er bewijzen dat de gebreken reeds aanwezig waren ten tijde van de aankoop (3) Is er opzet in het spel of is er sprake van dwaling (4) Wat mocht u redelijke wijze verwachten voor de betaalde prijs (5) Wat waren de afspraken in de getekende overeenkomst en de geboden oplossing in deze. Uiteindelijk zal de rechter de beslissende uitspraak doen en bepalen wie er in het gelijk word gesteld. Vaak zijn dit langdurige processen van wel 2 tot 3 jaar of zelfs langer, met de daarbij komende kosten die veelal niet afwegen tegen de te maken reparatiekosten. Wij raden u dan ook aan bij het kiezen voor geen extra garantie, uw rechten als consument goed door te lezen op conformiteit.nl. In de praktijk blijkt dat veel consumenten liever kiezen voor de laagste-prijs en zelf het risico willen dragen voor het toekomstige onderhoud en/of de reparatiekosten bij de aanschaf van de immers tweedehands occasion.

Meeneemprijs zonder extra garantie?

De intentie is onze occasions zo zorgvuldig mogelijk te controleren alvorens deze te koop aan te bieden. Kiest u voor de “Meeneemprijs zonder extra garantie” dan kunt u alsnog gebruik maken van onze BOVAG-service, mochten er op zeer korte termijn toch onverwachte mankementen en/of defecten optreden, dan kunnen wij deze noodzakelijk te vervangen onderdelen voor een scherpe prijs leveren en tegen een gereduceerd tarief voor u laten vervangen. Uiteraard kunt zich dan wel beroepen op het non-conformiteitsbeginsel, maar houdt u er dan wel rekening mee dat de gemaakte afspraken vermeld in de koopovereenkomst bindend kunnen zijn.

BOVAG-Service?

Aangezien wij een bij de BOVAG (brancheorganisatie) aangesloten bedrijf zijn met de daaraan gebonden gedragscodes, mag u redelijke wijze verwachten dat u een tweedehands occasion heeft aangekocht die aan de verwachting moet voldoen. Mocht dit niet het geval zijn, dan zullen wij samen met u in overleg zoeken naar een oplossing, om dit zo goedkoop mogelijk op te lossen. LET OP! Eventueel verleende kortingen zullen logischerwijze eerst moeten worden aangesproken. Heeft u gekozen voor één van de twee externe garantie-mogelijkheden dan zullen zij (na 14 dagen wachttijd) in het verdere verloop van de garantieperiode de zaken rechtstreeks met u afhandelen.

Attentie!
De occasions die wij aanbieden onder de noemer “INRUILKOOPJE” Zijn veelal inruilauto’s met hoge kilometerstanden en vaak van oudere leeftijd die wij voor lage handelsprijzen weder verkopen, daar gelden bij aankoop door particulieren dezelfde voorwaarden als aan (export) en/of handelaren, Zo-mee! Géén garantie mogelijkheid!

Aan onze internetsite kunnen geen rechten worden ontleend, onder voorbehoud van publicatie fouten.

Klanten beoordelen ons met 4.8 sterren

Copyright © 2000-2023 / JH auto's